Kotkan Kantasataman brändityö käynnistyi tänään alueen keskeisille toimijoille suunnatulla työpajalla. Työpajan veti brändinrakennustyöhön kilpailutuksella valittu Avidly.
”Vetovoimaa ja elinvoimaa ei synny ilman vetävästi muotoiltua brändiä ja viestintää. Tässä vaiheessa Kantasataman tulee herättää kiinnostusta ja antaa lupausta tulevasta”, kertoo kehitysjohtaja Terhi Lindholm.
Verkkototeutuksena pidetyssä työpajassa pohdittiin mm. mikä tekee Kantasatamasta erityisen alueellisesti, kansallisesti ja kansainvälisesti, miltä tunteita Kantasataman tulisi herättää, mikä on brändin arvopohja ja millaisia tarinoita kerrotaan.
”Työpajassa vallitsi innostunut tunnelma. Olemme tärkeän, historiallisen hetken äärellä, kun pääsemme kiteyttämään Kantasataman identiteettiä. Tällä on merkitystä meille kotkalaisille, mutta myös mahdollisuus luoda kansallisesti ja kansainvälisesti vetovoimainen kohde, joka näyttää rosoiset ja elämänmakuiset tarinat ja uudet tulevaisuuden mahdollisuudet kaikille. Tiimimme odottaa innolla myös asukkaiden kanssa tehtävää työskentelyä”, Avidlyn tiimivastaava Maria Huttunen toteaa.
Kotkalaiset pääsevät vaikuttamaan kesän ja syksyn aikana
Asukkaat pääsevät vaikuttamaan Kantasataman brändiin vastaamalla kyselyyn ja osallistumalla myöhemmin järjestettävään työpajaan. Kyselystä ja työpajasta tiedotetaan tarkemmin kesän kuluessa.
”Loppusyksystä meillä pitäisi olla valmiina brändin sisällöllinen määrittely, brändin visuaalinen ilme sekä viestinnän tavoitteet ja kohderyhmät ja lisäksi ehdotukset viestinnän toimenpiteiksi vuoden 2022 loppuun saakka”, kertoo viestintä- ja markkinointipäällikkö Tiina Puhakka.
Merellinen Kantasataman alue on yksi Kotkan kaupungin kärkihankkeista. Tavoitteena on, että Kantasatamasta tulee maan houkuttelevin elämysten tarjoaja, kaupunkilaisten olohuone ja vetovoimainen ja elinvoimainen innovoinnin ja yhteistyön keskus.